Prelà - Vasia – Prela Castello – Prelà (3 à 4 uur)

14 januari 2019 - Vasia, Italië

Je kan die tocht in één keer doen of in verschillende etappes.

Start in Molini di Prelà.  Loop in Prelà in de richting van de zee/Dolcedo. Als je op de hoofdweg komt, ga naar rechts richting Dolcedo en even voorbij de brug, op je linker kant, vind je een bordje met daarop “Vasia” en een wit-rode markering. Blijf die wit-rode markering volgen. Dit wordt een tocht van een uurtje die ononderbroken bergop gaat. Boven aan de top vind je het dorp Vasia. Je kan nu gewoon terug keren via dezelfde weg.

WP_20170227_11_31_32_Pro

Of je loopt door over de SP 40 naar Pantasina. Je volgt de hoofdweg en passeert de dorpjes Torretta en Pianavia. Vlak na Pianavia vind je een wegwijzer naar links, richting Prela Castello. Volg die pijl en loop naar beneden naar het dorpje Prelà Castello. Op het einde van het dorp, bij een fraai dorpspleintje, kan je naast de kerk rechts een ezelspad naar beneden volgen. Na een uurtje wandelen kom je op de hoofdweg tussen Canneto en Prelà. Kies voor links richting Prelà. Daar loop je via de asfaltweg terug naar boven naar Canneto.

Je kan ook de tocht van Prelà naar Prelà Castello heen en terug lopen, zonder het hele parcours te doen (net zoals de tocht naar Vasia).